اقدامات بعد از لیپوماتیک

روش لیپوماتیک با هدف حذف چربی های اضافی بدن که در نقاطی مانند پهلو ها تجمع پیدا کرده اند به کار گرفته می شود . اما اقدامات بعد از لیپوماتیک نیز در مطلوب تر بودن نتیجه ی عمل تاثیر گذار خواهد بود که در زیر آن ها را مطرح می کنیم .

رژیم غذایی :

در صورتی که لیپوماتیک تحت بی حسی موضعی انجام شود بیمار سریعا می تواند از رژیم غذایی معمول گذشته ی خود استفاده کند . بعد از عمل لیپوماتیک بیمار باید به حد کافی آب و آبمیوه بنوشد و به علاوه از نوشیدن الکل نیز باید پرهیز کند .

فعالیت فیزیکی :

تا چند روز بعد از عمل بهتر است بیمار استراحت کند . تا 18 ساعت باید  فرد از رانندگی اجتناب کند و در صورتی که فرد دچار شلی و افتادگی پوست شده باشد باید از نشستن 90 درجه خودداری کند تا در پوست چین خوردگی ایجاد نشود . روز بعد از عمل بیمارمی تواند به انجام کارهای روز مره ی خود بپردازد  و 2 تا 4 روز بعد از عمل نیز می تواند به انجام فعالیت های ورزشی بپردازد .

پوشیدن گن های مناسب :

برای جلوگیری از تورم پس از تخلیه چربی باید از گن های مخصوصی استفاده شود .

ضعف و سرگیجه :

بعد از انجام عمل امکان دارد بیمار سرگیجه  داشته باشد که در صورت بروز چنین حالتی باید سریعا بنشیند و یا دراز بکشد .

مراقبت از زخم :

بعد از 48 ساعت بیمار باید روزانه یک یا دو بار استحمام کند و محل بریدگی را تمیز نگه دارد . بعد از شستشو باید مجددا محل بریدگی را پانسمان نموده و از پد های جاذب نیز استفاده کند .

تجویز آنتی بیوتیک :

به مدت یک هفته توسط پزشک آنتی بیوتیک هایی تجویز می شود . بیمار باید در صورت بروز علائمی همچون تب ، نشانه ای از عفونت و تورم و درد به پزشک خود اطلاع دهد .

بی نظمی قاعدگی :

ممکن است تا یک ماه یا بیشتر بی نظمی هایی در قاعدگی رخ دهد .

دکتر سعید میرزا  مشاوره زیبایی – لیپولیز و لیپوماتیک ( لیپوماتیک , اولتراسونیک )