مراقبت های پس از جراحی لیپوماتیک

لیپوماتیک به منظور حذف چربی های اضافی بدن که انباشته شده اند ، انجام می شود و نتایج چشمگیری را نیز به جای می گذارد اما مراقبت های پس از جراحی لیپوماتیک هم در مطلوب تر بودن نتیجه ی عمل تاثیر گذار است که در زیر به آن ها می پردازیم .

مراقبت های پس از جراحی لیپوماتیک

رژیم غذایی :

اگر لیپوماتیک با استفاده از بی حسی موضعی انجام شود بیمار سریعا می تواند از رژیم غذایی معمول گذشته ی خود استفاده کند . پس از انجام لیپوماتیک بیمار باید به میزان کافی آب و آبمیوه بنوشد و همچنین از نوشیدن الکل نیز خودداری نماید .

فعالیت فیزیکی :

تا چند روز پس از عمل استراحت مطلق بهتر است . تا 18 ساعت فرد باید از رانندگی کردن خودداری نماید و اگر پوست به شدت شل و افتاده شده باشد باید از نشستن 90 درجه خودداری کند تا پوست دچار چین خوردگی نشود . روز پس از عمل بیمار قادر خواهد بود به انجام کارهای روزمره ی خود بپردازد و 2 تا 4 روز پس از عمل نیز ورزش کند .

پوشیدن گن های مناسب :

به منظور جلوگیری از تورم باید بعد از تخلیه چربی از گن های مخصوصی استفاده شود .

ضعف و سرگیجه :

پس از عمل ممکن است بیمار احساس سرگیجه داشته باشد لذا باید در زمان بروز چنین حالتی سریعا بنشیند و یا دراز بکشد .

مراقبت از زخم و استحمام :

پس از 48 ساعت بیمار باید روزی یک تا دو بار استحمام نماید و محل بریدگی را پاک و تمیز نگه دارد . پس از شستشو باید مجددا محل را پانسمان کرده و از پد های جاذب استفاده کند .

تجویز آنتی بیوتیک :

برای مدت یک هفته آنتی بیوتیک هایی تجویز می شوند . بیمار باید در صورت دیدن علائمی چون تب ، نشانه ای از عفونت و تورم و درد پزشک خود را مطلع سازد .

بی نظمی قاعدگی :

تا یک ماه یا بیشتر در قاعدگی ممکن است بی نظمی هایی رخ دهد .

دکتر سعید میرزا  مشاوره زیبایی – لیپولیز و لیپوماتیک ( لیپوماتیک , اولتراسونیک )