ژنیکوماستی

ژنیکوماستی : آقایان در حالت عادی سینه هایی صاف وتخت دارند و به مرور زمان با وجود برخی از مشکلات امکان تغییر در ظاهر سینه آقایان وجود دارد.

این تغییرات می تواند افتادگی یا افزایش سایز سینه آقایان باشد.

برای اندام آقایان سینه هایی افتاده یا بزرگ تر از سایز طبیعی جلوه زیبایی ندارد .

آقایانی که سینه هایی افتاده و بزرگ دارند ، دچار بیماری ژنیکوماستی هستند.

البته بزرگ بودن سینه ها همیشه به دلیل بیماری نیست و دلایل دیگری نیز دارد.

بزرگی سینه در مردانی که چاق هستند به علت تجمع چربی است و خطری ندارد.

همچنین آقایانی که به علت تجمع چربی در سینه دچار افزایش سایز سینه شده اند می توانند با انجام ورزش و در طولانی مدت چربی های انباشته شده در سینه را ذوب کنند.

ولی از بین بردن چربی های سینه با ورزش به طور معمول زمان زیادی می خواهد و فرد باید تحرک زیادی داشته باشد .

ژنیکوماستی

آقایانی که تمایل دارند در زمان کوتاه تری منجربه بهبود فرم و ظاهر سینه شوند ، می توانند جراحی کوچک کردن سینه را انجام دهند.

ولی آقایانی که دارای اندام متناسبی هستند باید سینه هایی تخت و صاف داشته باشد.

بنابراین در صورت احساس توده قابل لمس یا بزرگ شدن غیر طبیعی سینه بهتر است به جراح سینه مراجعه کنند و مورد معاینه قرار گیرند تا علت مشخص شود.

مواقعی که بزرگ شدن سینه در مردان با درد همراه باشد یا با لمس سینه توده ای سفت حس کنند باید برای درمان به جراح سینه مراجعه کنند.

جراحی سینه در تمام افراد به توجه به نیازشان انجام می شود .

در آقایان انجام جراحی کوچک کردن سینه برای درمان ژنیکوماستی رایج است .

بهترین و قطعی ترین درمان بزرگی سینه در مردان یا ژنیکوماستی ، انجام جراحی کوچک کردن سینه است .

دلایل بروز ژنیکوماستی

• عدم استفاده درست از استروئیدها
  • بالا رفتن وزن و افزایش چربی در سینه
  • کاهش سطح تستوسترون و افزایش استروژن یا پرولاکتین
  • دوران بلوغ

اقدامات قبل از جراحی ژنیکوماستی

1. یکی از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی کوچک کردن سینه در آقایان انتخاب یک پزشک خوب و مجرب می باشد.
  2. برای انتخاب یک پزشک خوب راه های متفاوتی وجود دارد از جمله پرس و جو از دوستان و آشنایان یا جستجو در گوگل.
  3. پس از انتخاب پزشک مورد نظر برای انجام جراحی کوچک کردن سینه توصیه می شود برای مشاوره به مطب او رفته و انتظارات خود را به پزشک بگویید.
  4. در صورتی که مبتلا به بیماری خاصی هستید و دارو استفاده می کنید حتما به پزشک خود بگویید.
  5. آزمایشاتی را که پزشک برای تان تجویز نموده است به طور کامل انجام داده و نتیجه آن را برای بررسی های بیشتر به او نشان دهید.
  6. به این نکته توجه داشته باشید که پیش از جراحی باید تمامی حساسیت های دارویی خود را به پزشک اطلاع دهید تا در هنگام جراحی دچار مشکلی نشوید.
  7. شب قبل از انجام جراحی کوچک کردن سینه غذای سبک میل کرده و به مدت 8 ساعت قبل از جراحی چیزی نخورید.
  8. حتما در روز جراحی یک همراه با خود داشته باشید.

مراقبت های بعد از ژنیکوماستی

1. پس از رفع اثر داروهای بیهوشی و بی حسی ممکن است در ناحیه سینه احساس درد یا تورم داشته باشید که جای نگرانی نیست و امری طبیعی محسوب می شود.
  2. ممکن است به دلیل تورم زیاد سینه پس از جراحی نتیجه به درستی نمایش داده نشود اما پس از رفع تورم می توانید آن را مشاهده کنید.
  3. پس از انجام جراحی کوچک کردن سینه آقایان باید به طور مرتب پانسمان را تعویض کنید تا دچار عفونت نشوید.
  4. تا دو هفته پس از جراحی از خوابیدن بر روی شکم جدا خودداری کنید.
  5. داروهایی را که پزشک برای تان تجویز نموده است به طور کامل استفاده کنید.

هزینه درمان ژنیکوماستی

مواردی چون دستمزد جراح سینه و هزینه های بیمارستان از موارد تعیین کنند قیمت جراحی کوچک کردن سینه هستند.

برای اینکه از بروز عوارض جراحی کوچک کردن سینه برای درمان ژنیکوماستی جلوگیری کنید در مورد جراح سینه تحقیقات لازم را انجام دهید.

مشاهده نمونه کارهای جراح سینه مورد نظر می تواند در انتخاب جراح به شما کمک کند.

همچنین انتخاب یک جراح سینه خوب و ماهر باعث می شود تا رضایت کامل از جراحی سینه داشته باشید.