کوچک کردن سینه

کوچک کردن سینه : در صورتی که سینه سایز مناسبی داشته باشد موجب افزایش جذابیت اندام می شود ، بنابراین سینه نباید بسیار کوچک یا بسیار بزرگ باشد.

اکثریت بانوانی که سینه هایی بزرگ دارند از درد در نواحی گردن و سرشانه رنج می برند .

همچنین سینه های بزرگ به مرور زمان دچار افتادگی نیز می شوند و دیگر ظاهر سینه ها زیبا و جذاب نخواهد بود.

به همین دلیل بانوان یا آقایانی که سینه هایی بزرگ دارند به دنبال راه حلی برای کوچک کردن سینه هستند .

یکی از راه های کوچک کردن سینه که می تواند نتیجه بخش باشد انجام فعالیت های ورزشی است .

کوچک کردن سینه با ورزش ، مدت زمان بسیار طولانی نیاز دارد و حتی گاهی نتیجه موردنظر و ایده آلی نیز ندارد .

بنابراین بهترین روش برای کوچک کردن سینه انجام جراحی سینه می باشد.

کوچک کردن سینه

سینه عمل شده ظاهر گرد و زیبایی تری خواهد داشت.

علاوه بر ظاهر ، سایز سینه  نیزکاملاً مطابق با اندام فرد است و پس از گذراندن دوره نقاهت هچ گونه ناراحتی یا دردی وجود نخواهد داشت.

بنابراین ماموپلاستی روشی است که در کوتاه ترین زمان ممکن منجربه کاهش سایز سینه ها می شود.

زیبایی ظاهر سینه ، فرم طبیعی سینه و سایز مناسب آن بعد از جراحی سینه کاملاً مرتبط با مهارت جراح سینه است.

اهداف جراحی کوچک کردن سینه

• کوچک کردن یا کاهش سایز سینه
  • بهبود درد گردن و سرشانه که ناشی از بزرگ بودن سینه است .
  • بهبود افتادگی سینه

بزرگ بودن سینه ها باعث می شود وزن آن ها بیشتر شده و سینه ها دچار افتادگی شوند ، همین امر موجب به وجود آمدن درد در نواحی گردن و کتف می شود.

اگر فقط ماموپلاستی انجام دهید سینه ها دچار افتادگی می شوند به همین دلیل ماموپلاستی و لیفت سینه به طور همزمان انجام می شود تا سینه ها ظاهری زیباتر داشته باشند.

عمل کوچک کردن سینه در بانوان و آقایان انجام می شود .

زیرا برخی از آقایان به علت بیماری های هورمونی یا چاقی بیش از حد دچار بیماری ژنیکوماستی هستند و سینه هایی افتاده دارند.

مراقبت های بعد از جراحی کوچک کردن سینه

• مصرف مایعات و آب را به طور فراوان افزایش دهید .
  • تا دو روز سوپ ، آب آناناس ، آب پرتغال و مواد غذایی که دارای ویتامین ، بهترین مواد برای تغذیه بیمار هستند  .
  • از غذاهایی که منجربه نفخ می شوند دوری کنید .
  • تنها از داروهای تجویز شده استفاده کنید و اگر نیاز به مصرف داروی دیگری دارید حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید .
  • هفته اول سعی کنید فشاری به سینه وارد نشود به همین دلیل حتی الامکان فعالیت های خود را محدود کنید.
  • سرفه و عطسه را کنترل کنید تا به عضلات سینه فشاری وارد نشود .
  • تا مدت کوتاهی از فعالیت های ورزشی پرهیز کنید و برای شروع مجدد حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید .
  • از فشار دادن قفسه سینه و دست ها به شدت خودداری کنید .

برخی از افراد با توجه به شرایط شان نیاز به مراقبت های جدی تر و خاص تری دارند که این نکات مراقبتی در جلسه مشاوره و پس از بررسی وضعیت دقیق بیمار ، به او گفته می شود .

رعایت نکات مراقبتی پس از کوچک کردن سینه ، باعث می شود تا بیمار دوره نقاهت را به راحتی سپری کند به همین دلیل در رعایت توصیه های مراقبتی ، کوتاهی نکنید.

هزينه جراحي كوچك كردن سينه

هزینه  جراحی های مرتبط با سینه با توجه به دستمزد جراح سینه و مشکلی که باید رفع شود تعیین می شود.

توصیه ما به شما عزیزان مراجعه حضوری نزد بهترین جراح سینه است زیرا پس از معاینه ، جراح سینه هزینه دقیق را اعلام می کند.

علاوه بر مبلغی که جراح سینه دریافت می کند هزینه های بیمارستان نیز بخشی از هزینه جراحی کوچک کردن سینه را شامل می شوند.

علل بزرگی سینه

• بارداری : حاملگی  بارداری در بسیاری از بانوان تاثیر چشمگیری در افزایش سایز سینه آنان دارد.
  • اضافه وزن : چاقی و اضافه وزن می تواند عاملی بسیار اثرگذار در افزایش سایز سینه ها باشد.
  • یائسگی : یائسگی یا پایان دوران قاعدگی در برخی از بانوان می تواند زمینه ساز افزایش تدریجی سایز سینه ها باشد.
  • داروهای هورمونی : مصرف برخی داروهای هورمونی نظیر پروژسترون و استروژن و همچنین قر ص های ضد بارداری می توانند منجر به افزایش سایز سینه ها شوند.
  • juvenile hypertrophy : این نوع از بزرگی سینه كه در دوران نوجوانی اتفاق می افتد که غالبا با چاقی همراه نخواهد بود و دلیل اصلی آن حساسیت بافت سینه نسبت به هورمون های جنسی می باشد.
  • ژنتیک : در ارتباط با بزرگی سینه ناشی از ژنتیک ، اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد

نكته ای که بسیار حائز اهمیت می باشد این است که در این نوع از بزرگی سینه ریسک بازگشت پس از عمل وجود خواهد داشت.

آیا کوچک کردن سینه ها صرفا یک عمل زیبایی محسوب می شود ؟

خیر ، در عمده موارد علت اصلی مراجعه متقاضیان جراحی سینه جهت کوچک نمودن سینه ها وجود علائم و مشکلاتی از قبیل درد در ناحیه گردن و شانه ها ، درد در قسمت پشت بدن ، تعرق فراروان ، بروز عفونت های قارچی و قرمزی در ناحیه زیرین سینه ها یا شکاف میان آن ها می باشد.

پس از عمل کوچک کردن سینه ، به چه مدت بستری نیاز است ؟

طول زمان بستری شدن پس از عمل ، بر اساس وسعت و گستردگی عمل معمولا بین چند ساعت الی 2 روز متغیر است.

آیا برش های عمل کوچک کردن سینه قابل رویت خواهد بود ؟

خیر ، برش هایی که به منظور کوچک کردن سینه ایجاد می شوند غالبا بسسیار نازک می باشند به نحوی که پس از مدتی بسیار کمرنگ شده و چندان مشهود نخواهند بود.